Den här låten har en lång historia!



Right Mindfulness - Chinmaya Dunster

När mamma och pappa skillde sig så var jag väldigt ledsen men vem är inte det när nån skiljer sig!

Så varje gång jag var hos mamma och skulle sova så satte hon alltid på en skiva med lugnande musik.
Jag kunde alltid somna bättre, men när jag just hörde den här låten så grät jag alltid.

Jag vet faktiskt inte riktigt varför men den fick mig nog att tänka på deras skilsmässa.

Jag gråter fortfarande när jag hör den, för nu när jag är äldre så tänker jag på det.

Jag tänker oftast på hur jag hade levt om dom inte skillt sig.
Men ändå är jag glad över det på nåt sätt.

Jag hade inte fått träffat Andreas, Anna, Emma och Maja.
Jag hade kanske aldrig lärt mig åka skidor, det är tack vare Andreas jag lärt mig det.
Jag skulle väl kanske inte haft en gravid mamma nu.
Jag skulle nog aldrig börjat i Musikklass om inte Andreas tipsat mig.

Jag skulle inte fått lära känna hälfen av dom jag känner.

Jag skulle kanske inte fått åka utomlands dom här 3 gångerna, Spanien och Turkiet x2.

Jag skulle aldrig ha åkt till Dömle.

Det finns så mycket jag kan rabla upp som jag säkert inte hade gjort.
Sen finns det saker som jag skulle kunna gjort och inte kan nu.

Jag är iallafall lycklig och det är väl det som räknas.