Måndag!
Idag gick jag till skolan vilket jag ångrar lite smått eftersom jag fick så sjukt ont i lungorna.
Men jag gick i stort sätt endast dit för att hjälpa till med strejken som alla musikklasselever gjorde idag.
Eftersom vi flyttar till ny skola nästa termin har alla lärare fått söka nya tjänster och vår musiklärare har alltså inte fått nån. Iallafall som jag uppfattat det.
Därför strejkar vi, för vår rektor verkar vilja lägga ner musikklasserna!
Kändes ganska mäktigt att skolelever strejkar, så lite tidningar fick vi till skolan där vi höll till.
Vi gick även igenom centrum till kommunhuset.
Men sen när vi gick tillbaka till skolan fick jag fruktansvärt ont i lungorna, så fick sätta mig ner och fick lite vatten av snälla kompisar haha :)
Så jag när resten av min klass gick till musiken gick jag hem, dels för att jag fick så ont och även för att jag inte kan sjunga, har ingen trevligt röst :(