Gotlands olyckan!
Har fått många frågor om vad som verkligen hände på Gotland.
Så tänkte berätta så det inte blir fler frågetecken :)
 
Klassen cyklade en skit jobbig lång bit till gokarten som låg mitt i ingenstans i skogen haha.
När vi kom dit parkerade alla cyklarna brevid varandra och tog massa bilder tillsammans.
 
Sen fick vi gå in i ett hus och fick sitta runt massa bord och så berättade två tjejer om saker som var bra att tänka på. Hur vi skulle köra gokarten. Vad vi skulle göra om vi sladda av banan, vad vi inte skulle göra, hur vi skulle se att det var ett varv kvar, hur vi skulle avsluta åket osv osv.
 
Jag tog exakt in allt dom sa. Ville verkligen inte att det skulle hända en olycka med varken mig eller någon annan.
Det jag tog in mest va att man skulle bromsa in så mycket man bara kunde när man skulle avsluta och åka in till pit stopet, där man alltså började och även slutade åket.
 
Vi delades in i två grupper och jag blev i den andra gruppen. Första gruppen fick först gå och sätta på sig dräkter och hjälmar osv.
När dom var redo för att börja åka så började min grupp att klä på sig. Varmaste dagen under klassresan och vi skulle ha svarta dräkter, rånarluva och en fet hjälm. Snacka om att man blev blöt haha.
 
När första gruppen hade kört 8 minuter var det vår tur att köra. Jag åkte en röd gokart med numret 3, samma som min mentor körde. Var lite feg på gasen i början men sen körde jag helt galet.
Sladdade inte av nån gång på dom 8 minuterna och kände mig glad inombords haha.
 
Sen började dom vinka med den svart vita flaggan som menade att det var sista varvet. Alla stannade i pit stopet och skrattade och pratade för fullt över hur kul det var.
 
Sen skulle första gruppen köra igen, men då var det 8 varv bara.
Vi andra passade på att lufta lite med kläderna och även fota massor och heja på dom andra.
 
Sen var det vår tur att åka 8 varv. Vi bestämde att vi tog samma gokarts som innan. Så för mig blev det den röda gokarten med nummer 3 på. På tredje varvet sladdade jag av i den lättaste kurvan så var skit arg på mig själv haha. När man sladdade av hade tjejerna sagt att man skulle sitta helt still kvar i gokarten så kom dom dit med sin moppe och hjälpe en in på banan igen. Så var snabbt på banan igen. Tror jag körde mer än 8 varv haha. Sen började dom vinka in med flaggan så gasade på under sista varvet. Kom in perfekt i pit stopet och satt och tänkte gud va skönt att det inte hände nån olycka och att nån inte skada sig. Och skulle precis ta av mig hjälmen då en i klassen förmodligen glömt att bromsa och körde rätt in i min gokart. Eftersom jag satt helt still och var avslappnad så for mitt huvud och slog till ratten och tillbaka och slog till i ryggstödet. Kände nästan direkt att jag inte kunde röra nacken som i normala fall. Började såklart att gråta och hålla runt nacken så en klasskompis mamma sprang fram och även en av tjejerna som jobbade. Dom drog försiktigt av min hjälm vilket gjorde så himla ont. Hjälpte mig upp från gokarten och in i huset där vi började från första början där halva klassen satt och inte hade sett ett piss av vad som hade hänt. Först satte dom mig på en stol men sen började jag få för ont så vi gick i rummet där alla gokart dräkter hängde så fick jag lägga mig och ligga helt still med nacken. Dom kollade hela tiden så jag hade känsel i fötterna och händerna. Sen bestämde dom sig för att ringa ambulans eftersom jag började tappa känsel i fingertopparna och tåspetsarna. Plus att jag hade fruktansvärt ont i nacken ner till halva ryggraden och ut i axlarna. Dom som satt i telefonen och pratade med dom som ringde sa att jag skulle ligga helt stilla och inte röra mig. När dom sa det till mig blir jag så himla rädd. Och att se alla mina nyfikna men ändå oroliga klasskompisar hjälpte inte så bad dom att gå ut från rummet jag låg i. 
 
När ambulansen kom blev nog folk i klassen ännu mer oroliga. Sköterskorna frågade massa saker hela tiden. Det flesta sakerna frågade dom flera gånger. Tror jag fick säga mitt personnummer 20+ under hela den kvällen. 
Så skulle dom lägga mig på nån stabilitetsgrej och då var dom tvugna att vrida mig till sidan och när dom gjorde det så var det som att nån satte knivar i hela ryggen och upp till nacken. Går inte att beskriva hur ont det gjorde.
 
När jag väl låg på den där saken satte dom på en nackkrage och binde fast mig så jag skulle ligga heeelt heeelt stilla. Sen bad dom några starka från klassen att hjälpa till att bära mig lugnt till ambulansen.
Minns inte ens vilka det var eftersom jag grät så mycket haha.
 
När dom väl lagt in mig i ambulansen kom Nilla och frågade om jag ville att hon skulle åka med. Och klart jag ville det. Så hon och en klasskompis pappa tog bilen till sjukhuset. Medans jag låg i ambulansen och blev utfrågad av sköterskorna och fick göra massa test. 
 
Väl framme på sjukhuset åkte jag in på ett akutrum direkt och det kom läkare och allt möjligt in och hälsade och frågade massa saker. Folk drog av mig skorna, tog bort örhängerna. Sen kom dom till att försöka få av gokartsdräkten. Dom försökte först dra av den bara som den var men då började jag skrika av att det gjorde så ont. Så till slut hade dom inget val så dom fick klippa upp den. Sen åkte bh:n av, hela min klänning, på med en sjukhuströja, en sköterska tog säkert minst 10 blodprov och sen satte hon in en slang i armen som gjorde piss ont, sen tog dom massa blodtryck och puls. Kollade min känsel över hela kroppen, min reaktion osv osv.
Allt gick så fort och det var folk överallt som pillade och höll på med mig. Och det ända jag gjorde var att ligga där och grina och tänka på mamma och pappa som ringde hela tiden och inte fick tag på mig.
 
Sen skulle dom lägga mig ännu stabilare och det gjorde ännu ondare än första gången vid gokartbanan.
Sen skulle jag även upp så på sidan igen och så skulle en läkare känna på min ryggrad och upp till nacken. Och bad mig säga till vart det gjorde ont, men jag fick inte fram ett ord för att det gjorde så ont.
 
Tyckte synd om Nilla och pappan som var med för dom visste ju inte heller riktigt vad som hände.
Nilla försökte hålla min hand ett tag men sen blev hon bortputtad.
 
Sen drog dom mig till röntgen direkt och lyfte över mig till en säng där.
Röntgen gick snabbt och tjejen som jobbade där trodde jag hade svimmat av så hon skrek i mitt öra haha.
 
Sen lyfte dom över mig till den andra sängen igen och drog ner mig till ett annat akutrum där jag möttes av Nilla och Morgan (klasskompis pappa)
 
Sen fick jag ligga i det rummet i lugn och ro och bara andas och prata med Nilla och Morgan.
 Så var vi där i kanske 40 minuter och bara satt och väntade på svar.
Och jag låg verkligen helt stilla förutom att jag svarade i telefon hela tiden eftersom det ringde så fort jag la på ett annat samtal. Katta trodde jag drev hahahaha.
 
Efter dom där 40 minuterna kom läkaren in och berättade att allt såg bra ut förutom att jag hade fått ganska extrema muskelsträckningar.
 
Så Nilla och Morgan fick gå ut från rummet och så skulle jag testa att sätta mig upp och det gjorde skit ont dels för att jag legat helt still och blivit stel men även för att jag hade ont.
 
Sen tog han av min nackkrage och kände på nacken. Sen sa han att jag skulle röra nacken lite men fy sjutton så ont de gjorde så började gråta igen haha.
 
Sen gick han ut och jag fick sätta på mig mina kläder försiktigt och sen fick Nilla och Morgan komma in igen och så kom det en annan läkare som tog ut den här slangen i armen.
Sen fick jag tabletter som jag fortfarande tar nu eftersom jag fortfarande har ont.
 
Sen fick Nilla cykla på min cykel hem eftersom den slängde dom in i bilen.
Sen fick jag åka bilen med Morgan till våra hus där min klass satt vid havet framför en liten brasa och väntade.
 
Kramade personen som körde in i mig lite extra och berättade för henne att det kunde ha hänt vem som helst!
 
Visst kunde jag inte göra vissa saker lika utförligt som dom andra i klassen resten av dagarna men jag hade lika roligt för det och kommer minnas den här klassresan extra mycket.
Och även fast jag hade ont så vann jag över alla på laserdom haha.
 
Nu blev det en jävla lång text men nu vet ni exakt hur allt gick till haha :)
 
 
Den här bilden har ni redan sett men det är från när vi satt och väntade på svar från röntgen.
 
 
Fick även min gokartdräkt som en "present" av typ "chefen" på gokarten haha.
Här ser ni hur dom har klippt upp dräkten.